Informationsinsamlingen är precis lika viktig som en projektering i vilket projekt som helst. Desto utförligare underlag vi har desto bättre kommer slutleveransen att bli.
Vi kan ta emot information och underlag på många olika sätt. Vi gör det som blir enklast för kunden. Telefon, Möte, mail eller genom vår utarbetade informationsmall.
När vi mottagit detta kommer vi att börja upprätta det aktuella hyresavtalet eller juridiska handling som det är fråga om.
När vi har upprättat hyresavtalet eller den juridiska handlingen skickar vi denna till kunden i fråga för granskning. Kunden granskar då hyresavtalet eller den juridiska handlingen för att se så att alla de uppgifter som lämnats är med.
Vi gör självklart de eventuella ändringar som krävs för att vi skall kunna slutföra uppdraget och för att kunden skall vara nöjd.
När kunden är nöjd med hyresavtalet så gör vi om avtalsutkastet till ett skarpt hyresavtal eller juridisk handling. Kunden skickar detta sedan för signering till hyresgästen.
Det är inte ovanligt att hyresavtalet behöver ändras med anledning av hyresgästens önskemål. Självklart utför vi de ändringarna också tills hyresavtalet eller den juridiska handlingen är undertecknad.